Cara Membesarkan Zakar - Adakah Berjaya?

Adakah anda ingin zakar yang lebih besar? Hampir pasti, jawapannya ya.

 "Saya fikir tidak ada seorang lelaki di dunia yang tidak mahu zakarnya ialah satu atau dua inci lagi," kata Michael O'Leary, MD, profesor pembedahan Urologi di Sekolah Perubatan Harvard dan pakar urologi di Brigham dan Wanita Hospital di Boston. Walau bagaimanapun, selepas lebih satu abad percubaan pembesaran zakar amnya meragukan dan kadang-kadang gila, masih tidak banyak yang boleh anda lakukan. Pasti, terdapat banyak dan banyak pilihan di luar sana sepatutnya - pil zakar, krim, senaman regangan zakar, pam zakar, dan pembedahan zakar. Hampir tiada berfungsi. Beberapa pendekatan yang boleh bekerja sering mempunyai manfaat yang sederhana dan kesan sampingan yang serius. Bagaimana serius? Dalam beberapa kes, disfungsi erektil-serius. 

"Percayalah, jika saya tahu cara yang selamat dan berkesan membesarkan saiz zakar, saya menjadi jutawan," O'Leary memberitahu WebMD. "Tetapi saya tidak. Tiada siapa yang tahu cara membesarkan zakar dengan selamat." Namun, akal tidak berhenti-lelaki taksub mencuba rawatan yang sangat samar pada bahagian yang penting dalam anatomi mereka - dan mempertaruhkan banyak wang dalam proses tersebut. 

Bagaimana Kecil Adakah Zakar Yang Dikatakan Kecil? Anda rasa anda lebih kecil daripada purata? Anda mungkin tidak. Yang tegang zakar tipikal biasanya 5 hingga 6 inci panjang dengan lilitan 4 hingga 5 inci. Ada lebih variasi dalam saiz zakar lembik. Sesetengah lelaki adalah benar-benar lebih kecil daripada itu. Dalam kes yang jarang berlaku, genetik dan masalah hormon menyebabkan keadaan yang dipanggil micropenis - satu zakar yang tegang di bawah 3 inci. Kadang-kadang Peyronie penyakit atau pembedahan kanser prostat boleh mengurangkan saiz seorang lelaki itu. Tetapi kajian menunjukkan bahawa kebanyakan orang yang mencari pembesaran zakar yang bersaiz sederhana. Mereka hanya berfikir mereka di bawah rata-rata. 

Mengapa? Sebahagian daripada ia adalah perspektif. Ia amat sukar untuk mengukur saiz zakar anda sendiri - melihat ke bawah, anda telah mendapat sudut yang buruk. Psikologi memainkan peranan, terlalu. Sesetengah lelaki yang bersaiz sederhana menjadi taksub dengan idea bahawa mereka terlalu kecil. Bahkan ada diagnosis psikiatri: gangguan dysmorphic zakar. Ini serupa dengan herotan persepsi daripada anorexics yang berfikir mereka lemak tidak kira berapa nipis mereka mendapatkan. Menurut satu kajian, majoriti orang-orang yang mendapatkan pembedahan pembesaran zakar mengalami keadaan ini. Mereka juga yang paling kurang berpuas hati dengan keputusan yang dihasilkan.